Voeding en fit leefstijl: preventieve coaching voor overgewicht obesitas (pre) diabetes 2


Voeding en fit leefstijl challenges voor het begeleiden van overgewicht, obesitas en (pre) diabetes 2 vraag een juiste plan van aanpak.

Bij voeding en fit zijn de sport/ bewegingstherapeuten gespecialiseerd op het gebied van het toepassen gezonde voeding en de juiste trainingsvormen voor deze deelnemers. Bij de intake wordt eerst goed gekeken naar de bewegingsmogelijkheden of er misschien eventueel bewegingsbeperkingen zijn. Samen kunnen we op basis van deze gegevens een goed opgebouwd voeding en trainingsprogramma op maat maken.

 

Aanpassing van voeding en leefstijl kunnen al vele voordelen geven. Bij deze cursus wordt een totaal programma aangeboden, wat gebaseerd is op de bouwstenen voor een gezonde leefstijl. 

 

Waarom een persoonlijk programma?

Voor een optimale programma voor overgewicht en diabetes patiënten rust op drie pijlers:

1. medicatie, 2. gezonde voeding 3. lichaamsbeweging.

Meer bewegen is niet alleen gebaseerd op sporten, maar juist ook meer beweging in je dagelijks patroon  aan te brengen. Samen met de Inbody Health Check kunnen we een persoonlijk voeding en bewegingsprogramma samen stellen. Door de juiste strategieën toe te passen geeft dit een positieve effect op je lichaamsgewicht, conditie en je voelt je vitaler, fitter en prettiger.

 

De belangrijkste doelstellingen zijn:

1. Gezonde voeding.

2. Het verhogen van de lichamelijke activiteit, minder zitten.

3. Vermindering van energie- inname, verbetering van het eetgedrag.

4. Verbetering van spier- en hartfunctie.

5. Verbetering van insulinegevoeligheid.

6. Verbetering van kracht en souplesse.

7. Verbetering van je algemeen welbevinden en fitheidsgevoel.

Ga nu de uitdaging met jezelf aan met de lifestyle "vitaal door het leven".

 


Het doel is behouden van een goede gezondheid, beter op gewicht blijven, vitaler voelen, opbouw van een goede spierkracht, het behouden van sterkere botten en minder kans op blessures.